Monday 18 April 2011

Compiègne

18-4-2011
Achtste dag Compiègne


Gisterenavond na het diner(aan een groot plein) op weg naar ons hotel maakte Rita nog wat foto's van het hotel de ville en miste daar 3 brede treden naar beneden. Ik zag het gebeuren, maar kon niet meer waarschuwen. Ik zie haar naar beneden vallen, haar benen op de derde tree en haar hoofd(dat hield ze koelbloedig omhoog)op de onderste tree. Tegelijk zie ik in haar val dat ze de i pod beschermt. Van de zenuwen begin ik te lachen, op het zelfde moment realiserend dat dit het einde van de reis had kunnen zijn. ( denkend aan iemand die over een half treetje haar pols en enkel al )Gelukkig alleen schaafwonden en een beetje kromme vinger. Jodium doet wonderen. Op de foto zie je de ellende!!


Vannacht hadden we allebei een 2 persoons bed, dus we hebben heerlijk breeduit geslapen. Vanmorgen na het beste ontbijt tot nu toe, al helemaal in paassfeer om half acht op de fiets.Via Saint Simon, Guiscard, Bussy, Noyon, Ribécourt naar Compiègne, waar we om 13 uur arriveerden. De 70 km ging ons goed af. We zitten nu in een 1 ster hotel, het lukt ons niet om de wc door te trekken.
Rita heeft om haar zitknobbels te ontlasten een opblaas kussentje op haar zadel gedrapeerd, hopelijk vinden we vanmiddag bij een fietsenmaker een betere oplossing so far so good.
Morgen proberen we Saint Geneviève of Méru te bereiken tot dan.

Zojuist aan de lunch in Compiegne, we waren net nog op tijd


Zo staan onze fietsen in het hotel


Dit is een van de geschaafde plekken van Rita

1 comment:

  1. Mijn moeder kan veel dingen tegelijk, zoals foto's maken en traplopen, maar ik heb alle vertrouwen in een spoedig herstel; ze kan ook fietsen en genezen tegelijk. Keep up!

    Sander

    ReplyDelete