Sunday 8 May 2011

St. Emilion

8-5-2011
Acht en twintigste dag (20e fietsdag)

Vanmorgen waren de boulanger en de épicerie al om 7.30 u open. We hebben onze inkopen gedaan en een lekker moederdag ontbijt gemaakt, op het buitenterras van ons hotel. Om half negen op de fiets. Meteen een stijger van 7% naar St. - Aulaye, Servanches, naar Eygurande.

Daar ontmoetten we aan onze tweede koffiestop een Nederlander, ook een St. Jacobganger , Eric, die een jaar vrij had genomen, een jonge man, die heel behulpzaam was. Mijn spiegel was afgebroken, die heeft hij van de fiets gehaald. Wel wennen zonder, maar zodra ik de kans krijg moet er een nieuwe op.

Nu zitten we aan de lunch in Minzac. Het restaurant is vol geboekt, een groot feest, alle mensen werden weggestuurd. We vroegen of we dan alleen een kopje koffie in een hoekje mochten drinken en de batterij opladen. Hij streek over zijn hart, met het gevolg dat we nu meedoen aan het feestmaal. Ik bestelde een glaasje rosé, maar kreeg 1/2 liter, Rita heeft een nipje genomen en ik een glaasje en een half, heerlijk!! De restaurants zijn vanavond allemaal gesloten, we hebben ons buikje vol gegeten. We gaan nu verder!!

In ons vorige hotel hadden ze gezegd, dat dit een zware dag zou worden, maar het was makkelijker als gisteren. Dat kwam voornamelijk omdat de tegenwind milder was. We zijn aangekomen in St. Emilion, we verwennen ons zelf met een 3 sterren hotel, hebben we dik verdiend!! We gaan badderen en de stad in!

Vanuit onze 300 jaar oude hotelkamer

1 comment:

  1. Lieve Eugenie en Rita, ik ben nog steeds onder de indruk van jullie, "Tour de France is so 2010, this is the real thing". Heel mooie foto van de hotelkamer, typisch Zuid Europa. Goed dat de fiets van Rita het weer doet, met of zonder spiegel. En JA! jullie hebben zeker een kamer in een drie sterren hotel verdient. Rita, mijn ouders hebben trouwens de boerderij verkocht, ze doen overigens de groten aan jullie stoere dames. In Kopenhagen is het mooi weer deze dagen, zon en 20 graden, dat maakt leven toch iets leuker. Vooral met vakantie en een glasje koude witte wijn erbij, de eerste zit er heelaas nog niet in, dus maar goed dat wijn ook buiten vakanties verkrijgbaar is :-) Ik wens jullie nog heel veel fiets plezier. Liefs Anne

    ReplyDelete